torsdag 18 november 2010

Aung San Suu Kyi & Mona Shalin

Aung San Suu Kyi:
Detta som har hänt med henne är helt, ja jag vet inte vad jag ska säga. Vem sätter en helt oskyldig (skulle jag vilja säga för hon har ju bara sagt vad hon tycker) människa i fängelset??
För det första så tror jag detta har med att göra att hon är en kvinna. Att en kvinna inte har rätt att säga vad hon tycker. Men att sätta henne i fängelset i 20 år för att hon bara sa vad hon tycket är ju helt sjukt!
Tänk vad hemskt att hennes man blev sjuk & dog medan hon satt i fängelset?! Att han inte ens fick komma och träffa henne.
Och när dom vann valet, så bara strunta militären i det. Kan man verkligen bara göra så?


Mona Sahlin:
Att Mona Sahlin avgår vet jag inte om det är bra eller dåligt?  Jag tror nog att valet gick rätt dåligt för dom. Dom hade nog räknat med att valet skulle gå bättre. Men jag tror nog också att Mona har varit med länge och känner kanske att det dags att avgå. Låta någon annan komma fram. Jag vet faktiskt inte vem som kan ta över hennes plats.

1 kommentar:

  1. Bra tankar Elin. Du har kanske helt rätt, att det är för att hon är kvinna. Men ser vi till landet Burma så får vi många svar genom att förstå hur det är där. År 1962 grep militären makten och har därefter styrt Burma. När oppositionsledaren Aung San Suu Kyi segrade i 1990 års val, men militärdiktaturen har funnits kvar.

    SvaraRadera