fredag 15 oktober 2010

fredag

Hej!

Förlåt om jag är väldigt dålig på att skriva på bloggen. Okej, jag har ju bara gjort ett inlägg tidigare. Men jag lovar att göra inlägg oftare.

Idag i skolan var det väldigt lugnt. Skolan gick rätt snabbt idag. Vi hade först hemkunskap, SO och sen lunch. Sen efter där tyska & matte. På so:n fyllde vi i två enkäter, den ena gjorde alla årskurser och den andra var för bara nior.
Det handla om vilket gymnasium vi ska välja osv. Och nu är jag verkligen säker att jag ska nog gå på Österlen gymnasiet. Jag förstår inte alla elever som säger att det är en dålig skola? Jag menar dom har ju aldrig gått på den. Och alla vill ju bort från lilla Simrishamn bara för att det är helt dött! Men sen förstår jag också om linjen inte finns i Simrishamn, så är det klart att man inte ska gå där då.

Men om linjen då finns i Simrishamn så ser jag ingen andledning till att behöva gå upp 1 timme tidigare än vad jag gör nu + och sedan åka tåg i 45 min. Och om jag då börjar kl 8 i skolan så måste jag ju ta tåget 06.55 + att sen ska jag ju åka hem då från Ystad (om man nu går där) som tar ungefär 45 min. Och sen ska jag då ta mig från Simrishamn hem till mig?! Jag tycker bara att det tar för mycket tid av ens fritid.
Och jag tror att Österlen gymnasiet är en jättebra skola. För alla som har gått där eller går där nu tycker att den är en bra skola :)

Så nu har jag skrivit av mig lite.
Ikväll ska jag bara vara hemma och se på tv, och mysa ;) Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Du tänker klokt och drar helt rätt slutsatser gällande ditt tänk inför gymnasiet.

    SvaraRadera