tisdag 26 oktober 2010

tisdag

Hej!

Den här dagen har skapande skola dragit igång, och det är jättekul! Jag är i reportergruppen. Och vi är på Mediahuset. En reporter på ystadallehanda kom in idag och sa att vi hade fått en halv sida i ystadallehanda på fredag. Som vi då ska skriva om skapande skola. Så idag har vi varit runt och intervjuat andra elever på deras olika aktiviteter. Och detta reportage ska vara inlämnat på torsdag så vi har ''deadline'' då ;) haha, tycker det låter så coolt ''deadline''.

Och imorgon ska jag också vara med i radion, och prata om just skapande skola. Så detta är verkligen jättekul tycker jag.

Ha det så bra!

_________________________________________________________________________________

UPPGIFT

Det här om att tigrarna att de har försvunnit så snabbt, är helt sjukt!
Att hela 97% har försvunnit på 100 ÅR?! Det är ju nästan alla tigrar i hela världen.

Det jag inte kan förstå är att dom maler (stavning?) ner tigerben i vin!? Hur sjukt hörs det inte? Och hur äckligt hörs det inte? Och att dom säljer tigerskinn till olika affärer, som kanske använder det som ett klädesplagg. Jag förstår inte att man också har mod till att döda ett djur. Jag kan nästan få dåligt samvete bara för att döda en liten insekt.

Och om allt fortsätter såhär finns det ju inga tigrar kvar. Jag hoppas verkligen att när dom har detta toppmötet, att dom hittar ett sätt att få detta att sluta. Och att alla människor som bor runt omkring inser att dom kan hjälpa till att skydda tigrarna, och samtidigt känna pengar på det, på ett positivt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar