fredag 22 oktober 2010

fredag ♥

Hej!

Äntligen är den underbara helgen är kommen! Det är ju aldrig fel att vara ledig, eller? ;)

Dagen har varit bra, fredagar går väldigt snabbt. Sista lektionen var väldigt rolig. Tina kom med ett papper som handlade om vårt so arbete som vi gjorde åttan! Vi jobba då om olika frågor inom kommunen, och så skulle man går ner till kommunhuset och intervjua en politiker. Man skulle göra några frågor som man då skulle ställa till han då. Och jag, Nicita och Cissi hade frågan att vi ville införa olika sopkärl, då man ska sortera sina soper i Simrishamns kommun. Och då i detta häfte rättare sagt, stog då att detta medborgare förslag kommer då från Elin, Nicita och Cissi. Och att vi ville införa detta i våran kommun :D haahaha herregud vad jag blev glad, man var ju inte direkt beredd att detta skulle hända direkt. Att dom skulle just ta vårat förslag :)

Så nu ska detta införas i Simrishamn Kommun. Det är ju faktiskt lite fräckt att dom har pratat om just oss tre, om oss och vårat förslag :) Och en i våran tyska grupp hade sagt att hon hade hört detta på radion och min mattelärare sa att hon hade läst mitt namn någonstans om just detta ;) Ja man får väl vara lite stolt iallafall ;)

Oj, detta blev ett väldigt långt inlägg, hoppas att ni orka er igenom hela :)
Nu ska jag återgå till att titta på idol, hejdå!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, det är så himla kul. Förhoppningsvis kan detta leda till att ni elever kan känna att det faktiskt går att påverka bara man är aktiv.

    SvaraRadera